Etiketler

, , , , , , , ,

IMG_1327

İstanbul bok kokuyor. Fenerbahçe’de bok kokusu önce lodoslu havalarda başladı, sonra yavaş yavaş bölgesel olarak yerleşti, şimdiyse fikslendi kaldı. Bazı yerlerde her daim bok kokusu var. Yurdum insanı, süslenip püslenip gelip o bok kokusu içinde oturup yemek yemekte ısrarcı (anlamakta güçlük çekiyorum).

Yoğurtçu Parkı zaten her zaman bok koktu,  kokmaya da hep devam edecek. Ne belediye ne de pisliğini oraya buraya, en çok da suya atmaktan vazgeçmeyen sevgili yurdum insanı sağolsun, dere hep kokulu, dere yanından geçiş hep sancılı.

Bağdat Caddesi güya bu yakanın en müstesna (!!!) semti değil mi? Yani herkeşler gidip caddede yemek yemek, alışveriş etmek veya sadece gözükmek adına dolanmak istiyor ya. Aha işte orası da bok kokuyor. Kokunun keskinleştiği üç beş belirgin sokak başı, rogar kapağı falan var. Cadde ahalisi o kokuya rağmen hiç eksik olmuyor maşallah.

Kadıköy çarşı tarafı da bütün yaz bok koktu. En son Amerika’dan gelen sevgili arkadaşıma yemekte “İstanbul artık bok kokuyor” deyip de iştahını kaçırıp, moralini bozmuş, sonra vapur iskelesi tarafında yürürken bana dönüp “ ayyyy bok kokuyor gerçekten” deyince, beni de onaylayınca nedense çok sevinmiştim! E kokuyor kardeşim, yalan mı söylüyorum.

Dün Caddebostan sahilde yürüyüş yaptım, bok kokusunu doldurdum ciğere geldim! Vazgeç Pin dedim, vazgeç sahilden falan. Bu koku çekilmez!

E tabi canım, bir şehirde bu kadar çok insan olursa, bu kadar çok insan habire yer, içer ve sıçarsa, kokacağı da bok olacaktır; buna şaşmıyorum da bu kokudan bizi kurtaracak belediye nerede onu da bilemiyorum ama benim asıl sorunum neden kimse bu kokudan benim duyduğum kadar rahatsızlık duymuyor? Çok mu sevilen bir koku bok da benim haberim yok! Millet sadece ruhunu, kişiliğini, değerlerini değil koku alma duyusunu da mı kaybetti yahu? Peki ya hamileler, özellikle de ilk 3 ayını geçiren ve her şeye midesi kalkan hamileler ne yapıyor acaba? Valla ben bir sonraki hamilelikte (dilerim düşüksüzünden olur bu kez) ilk üç ayı geçirmeye kesin gideceğim bu boklu şehirden.

İstanbul şahtı şahbaz oldu mu desem, oh şehir mis gibi bok kokuyor içinize çekiniz mi desem, kılavuzu karga olanın başı boktan çıkmaz mı desem; ne desem???? BOK

