Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

IMG_6620

Bugün Profesyonel Ebeveyn Koçu ve dostum Ahu ile (nam-ı diğer Koç Ahu, blogunu takip edenler bilir) Mini Aktivite’nin 1.kuruluş yıldönümünde yapacağı konuşmayı dinlemek üzere Fenerbahçe Romantika’ya gittim. Organizasyonla olan tek bağım aslında Ahu idi; ve onun konuşma konusuna olan özel merakım (“beyin, beyin gelişimi ve ebeveynlik”. Biliyorsunuz beyin konusuna takıntılıyım). Ama anneler arasında hiç yabancılık çekmedim ve onların dünyasında neler olduğunu bir parça gözlemlemenin de keyfini yaşadım. Yaptıkları ve yapmak istedikleri şeyler çok güzel; mesela Mini Aktivite’yi kuranlar bundan birkaç sene önce aslında çocuklarını oyun amaçlı biraya getirip dost olan iki bayan arkadaş Semin ve Berrin.

IMG_6659

Bir zamanlar kendi aralarında yaptıkları bu paylaşımı ortaklaşa bir işe çevirmişler ve şimdi Bostancı’daki yerlerinde 0-4 yaş arası çocuklara alternatif bir oyun ve aktivite alanı sunuyor, onlarla beraber büyüyen iş ve ilişkilerini geliştirmek için çaba sarfediyorlar. Ne güzel bir tesadüftür ki işlerini de bundan bir sene önce tam sevgililer gününde kurmuşlar! Daha fazlasını merak edenler için : http://www.miniaktivite.com

IMG_6647

Sonra Ahu çok güzel bir konuşma yaptı; beyin ve beyin gelişimi ile ebeveynlik arasındaki önemli ilişkiden bahsetti. Ahu’nun bu konudaki tutkusu beni çok heyecanlandırıyor çünkü üzerine çalıştığı ve bildiği o kadar çok faydalı bilgi var ki, bunların hepsini annelere aktarmadan rahat edebileceğini sanmıyorum. Onun en büyük hayali mutlu anneler ve mutlu çocuklar, buna kendini adadı. En büyük avantajı ise profesyonel bir koç olması, yani sabrı ve sakinliği ile yavaş yavaş bile olsa bu yolda sonuna kadar gider, buna eminim.

IMG_6623

Bu pazar 17 Şubat’ta Çekmeköy Tan Sağtürk Akademi’de “Çocuğunuzun Duygu Koçu” olmak isimli bir semineri var. Kontenjan doldu ama ilginizi çekerse diğerlerini takip etmek veya yazılarını okumak için : http://www.kocahu.com

IMG_6650

Çok tatlı ve çok hoş bir anne ile daha tanıştım ve çok mutlu oldum: Gizem. Kendisi balerin, Tan Sağtürk Akademi’de bale ve ayrıca pilates dersleri veriyor. Hikayesi ve tecrübeleri bundan çok daha fazla. Onu tanımak beni mutlu ettiği için ondan bahsetmeden geçemezdim. Bir de bloğu var belki okumak istersiniz: www.gizemtunck.wordpress.com

IMG_6636

Bu reklam amaçlı fotoyu koymazsam olmazdı! Kendi bloğum olmasının avantajını reklam niyetli artık kullanabilirim diye düşünüyorum. Bu fotoğrafta da Ahu ve Gizem’in kartlarının yanında benim kartım da var, benden ziyade eşimin işi ama ben de kurumsal hayattan kaçtığım 8 yıldan beri kendisine destek vermeye devam ediyorum. Ne yalan söyleyeyim çok da güzel çalışan bir Taşıma Firmasıyız. Dolayısıyla gururla kartımı sundum ama tabii bugün orada olan annelerin çoğu konuya dair işlerle meşguller. Kartlarını paylaşıp, karşılıklı işlerinden bahsederken güzel fikirler ve ortak amaçlar güdüyorlar. Kimisi işini talep edenlere sunarken, kimisi anne-çocuk konulu bloğu aracılığı ile yapacağı gönüllü işleri tanıtıyor ve buna gönülden dahil olmak isteyen anneler ile bir bağ kuruyor; kimisi annelere faydalı ürünler üretip bunları tanıtıyor,kimisi de annelere ihtiyaçları doğrultusunda hizmetler sunuyor. Yani anneler hem çocuklarına bakıyor, hem üretiyor hem de paylaşarak büyüyorlar.Annelerin yapamayacağı şey yok gibi. Baktım durum bu ben de Meteco Evden Eve ve Kurumsal Taşımacılık Kartımı verdim birkaç kişiye. Reklam reklamdır 🙂

Günün sonunda bugünkü tecrübemden bahsetmeden geçemedim işte. Bugün annelerleydim, yarın size belki bir Techno festivalinden bahsedebilirim, öbür gün ise belki yine şiir falan yazarım. Sağım solum herşey yani. Hepinizi seviyorum, anneleri biraz daha fazla, ama en çok çocukları, delileri ve uzaylıları 🙂

astrnot pin

