Etiketler

, , ,

Endülüs’ün berberileri, çingeneleri, yahudileri.  Bir kan davası, ölümün kederinde müziğe sığınan gururlu bir adam (ama ne adam, muhteşem Antonio Canales ), müzik hem de derinizin altından girip kanınıza karışacak kadar kuvvetli bir müzik ve duygularını, ruhlarını o müzikte ve dansta yaşayan insanlar.

“Duende” : Dansıyla ruhunu ortaya koyarken transa geçen Flamenko dansçısının ulaştığı o en son noktada onu ele geçiren ruh. Ya da Federico Garcia Lorca’nın dediği üzere yeryüzünün gizemli, karanlık ve ihtiraslı ruhu. Filmin en güzel sahnelerinden birinde yolun kenarındaki bir ağaçta o ruhu yakalayan adamların, rüzgardan hışırdayan ağaç yapraklarını dinleyerek, rüzgarın ritmine şarkılarıyla eşlik etmesi sizi de derinden etkileyebilecekse lütfen izleyin!

Az söz, muhteşem oyunculuk ve müziğin evrensel gücünde hepimizin “duende” içinde kaybolacağı anların zenginliğinde bir Vengo!

Ve filmin sonunda o muhteşem şarkı gelince, film boyunca içinizde kabaran herşeyin üstüne artık hüngür şakır ya da derinden ve sessizce (ki bunu başaramayabilirsiniz)  istediğiniz gibi ağlayabilirisiniz. Acı ne kadar kuvvetli bir duygu!

NACI EN ALAMO

No tengo lugar
Y no tengo paisaje
Yo menos tengo patria

Con mis dedos hago el fuego
Con mi corazon te canto
Las cuerdas de mi corazon lloran

Naci en al amor
Naci en al amor
No tengo lugar
Y no tengo paisaje
Yo menos tengo patria

Ay cuando canta(n), con tus dolores nuestras mujeres te hechizan
___________________________________________________

Alamo’da doğdum
Adsız yerlerden geldim
Toprağım yok
Anavatanım belirsiz

Ateşler yakıyorum parmaklarımla
Ve sana şarkılar söylüyorum kalbimle
Yürek telim gönül yakıyor

Alamo’da doğdum
Yerim yok, toprağım yok, yurdum yok

Böyledir, bizim (çingene) kadınlarımız
Acısıyla şarkısını söylediğinde
Seni darmadağın eder.

 

