Etiketler

, , , , , ,

Kısa bir süredir artık bir Subaru kullanıcısıyım ve bu kısa sürede aracıma olan sevgim oldukça ilerledi. İlk göz ağrım ve yol arkadaşım Vosvos’dan bu yana başka hiçbir arabaya ve markaya bu kadar sevgiyle yakınlaşacağımı düşünmemiştim ama Vosvosum kadar olmasa da Subaru’mla da duygusal bir ilişkiye girmeyi başardım denebilir.

İlk vovosum 1600 motor 73 model kırmızı bir canavardı ve onda belki de en çok sevdiğim parça kocaman ama zarif direksiyonuydu. Direksiyonunun ortasındaki resimde su kenarında bir kale ve köpek figürleri vardı. Hemen merak edip öğrenmiştim ki bu resimdeki su, arabanın su gibi aktığını, kale, arabanın sağlamlığını, köpek ise aracın sahibine bir köpek kadar sadık olduğunu temsil edermiş. Öğrendiğim şey beni etkilemişti ve hikayesi olan bir direksiyonum vardı diye çok mutlu olmuştum o zamanlar. Şimdiyse her türlü ıvır zıvırın direksiyondan kontrol edilebilir olması daha cazip geliyor pek çoğumuza, hikayeye yer kalmadı sanırım.

Ama ne mutlu bana ki yeni direksiyonumun üstünde de yıldızlardan oluşan bir logo var ve bunun da bir hikayesi varmış. Merak ettim öğrendim:

“SUBARU” Japonca “bir olmak” anlamına geliyor ve bir diğer karşılığı da Ülker yıldız kümesiymiş. Ülker veya mitolojiden gelen diğer adı ile “ Yedi Kız Kardeş” yıldız kümesi dünya’ya en yakın açık yıldız kümelerinden ve büyük ihtimalle de en ünlü ve çıplak göze en güzel gözükenlerden diye yazıyor gökbilim kitaplarında. Gerçekten de kitaplardaki resmi ile çok benzer logodaki yıldızlar. Ayrıca bu yıldız kümesinin mitolojik bir anlamı da var:

Mitolojide Ülker, Boğa’nın omuzundaki bir damga biçimindedir. Boğa’nın boynuzları, Hyades’den (başka bir yıldız kümesi) sola aşağıya Arabacı’ya doğru uzanır. Kümedeki yıldızların isimleri, Titan Atlas ve eşi Pleione’nin kızlarından gelir: Alsiyon, Merope, Electra, Sterope, Celaeno ,Maya ve Taygete. Burçları, ekinlerin olgunlaşma zamanı ve deniz mevsiminde görünürdü. Efsaneye göre, Zeus, Titan’larla olan savaşında, zaferi kazandıktan sonra, savaşta karşı tarafı tutan Atlas’ı, yeri ve gökleri sırtında taşımaya mahkûm etmiş; giderek yeryüzü ve gökyüzü haritalarını içeren kitaplar, bu nedenle Atlas diye isimlendirilir olmuşlardır. Bu gelenek günümüzde de sürmektedir. Ülker, yani bu yedi ilahi kız kardeşin güzel olduklarına inanılırdı.

Boşuna değilmiş arabama “kızım” diye hitap edişim. Ne de olsa kendisi bu yedi ilahi kız kardeşten birisiymiş de haberim yokmuş önceden. Gerçi dikkatimi çekti logoda altı yıldız var ama hadi yedincisi de benim yıldızım arabam olsun dedim geçtim.

Merak edene….

